4/4/10

Per Lles amb raquetes

Inici de la ruta, a Cap de Rec
L'estació d'esquí nòrdic de Lles de Cerdanya disposa d'un servei de lloguer de raquetes i d'itineraris senyalitzats, fora dels recorreguts transitats pels esquiadors. Ara bé, quan l'estació és tancada, podem gaudir d'un espai molt més extens per als nostres recorreguts amb raquetes (sempre que pensem em dur-les, doncs no disposarem del servei de lloguer).
Proposem una excursió amb raquetes pels boscos de Lles, sense dificultats, per a gaudir de les primeres o últimes nevades de la temporada.
Iniciem el nostre recorregut a Cap de Rec on prenem el camí marcat per a raquetes, a l'extrem NW del pla, per darrera de la cafeteria de l'estació d'esquí. El camí s'endinsa en un bosc de pi negre.
Bifurcació [15 min], a la dreta Estany de l'Orri a l'esquerra el Pradell*. Seguim els indicadors cap al Pradell, a l'esquerra. El camí s'endinsa al bosc i va va planejant i pujant a estones fins arribar als prats del Pradell [1h] (refugi lliure).
[Des d'aquest punt podem seguir la pista que mena cap al paratge de Pollineres (refugi lliure), els estanys de la Pera (refugi guardat) i els cims de Monturull i Perafita o, directament, prendre una decidida pujada cap al cim més alt de la zona: la Tossa Plana de Lles.]
Reprenem el nostre camí ara per la pista que travessa un centenar de metres sobre el refugi, prenem en sentit E (Cap de Rec) [trànsit amb raquetes prohibit quan l'estació d'esquí és oberta] el camí, ample i ben marcat, planeja oferint-nos algunes de les millors panoràmiques del Cadí.
Cruïlla de camins [1h 45 min]: a la dreta estany de l'Orri, a l'esquerra Cap de Rec. Prenem el camí de pujada cap a l'estany per un sender ben marcat.
Tossa Plana des del Pradell
Estany de l'Orri [2h 5 min]. La seva ubicació enclotada fa que sovint estigui glaçat des de ben aviat de la temporada però el pas per damunt del gel és sempre perillós.
Refem el camí en sentit descendent i, un cop a la pista la prenem a l'esquerra fins a un ampli prat a mà dreta Pla de la Molina [2h 25 min] que seguim fins arribar al bosc, girem a la dreta per una marcada baixada pel camí vell. En arribar a la fondalada, després de travessar per damunt del rierol que baixa de l'Orri prenem una pista ben marcada (GR) a la nostre esquerra que ens durà de retorn cap a Cap de Rec [2h 45 min].
Estany de l'Orri
"Autopista"
*En cas que la neu sigui escassa o en mal estat podem seguir el camí en direcció a l'estany de l'Orri fins arribar a una ample pista ("autopista") que seguirem a l'esquerra fins arribar al Pradell [1h 15min des de Cap de Rec].