5/10/11

El Paller de Tot l'Any

Proposem una sortida per la Serra de l'Obac recorrent alguns dels miradors més accessibles de la serra. El camí es proposa amb origen i final al mateix punt però no és difícil combinar-lo amb molts d'altres.
Alzina del Sal·lari [0:00 h] aparcament a peu de carretera de Terrassa a Talamanca (km 11,1). Prenem la pista que arrenca del propi aparcament en marcada pujada, primer sobre asfalt, després sobre terra.
Coll de les Tres Creus [25 min] Cruilla de pistes, prenem la que va cap al nord uns metres fins arribar a una bassa de protecció contra incendis. Al peu, un corriol a l'esquerra ens duu al cim del Turó de les Coll Tres Creus [30 min] magnífic mirador sobre les serres veïnes, Montserrat a l'oest i Sant Llorenç a l'est.
Baixem del cim refent el camí fins al coll. En la cruïlla de camins en surten dos cap al sud, un a l'esquerra cap a Castellsapera, l'altre a la dreta que prenem. El camí avança emboscat, estret, fins un punt on el bosc s'obre lleugerament per a oferir-nos la vista del cim d'on venim. Seguim endavant en direcció al Palles, clarament visible al nostre davant, per un sender marcat com a GR (vermell/blanc) en un còmode descens. Més endavant el camí comença a planejar mentre el bosc es va esclarissant. En una ample corba a la dreta [60 min], sobre un collet poc marcat, prenem un petit sender a l'esquerra que en un parell de minuts ens deixarà al Paller de tot l'any. Un sender ens permetrà rodejar el monòlit culminant.
Retornem pel camí d'anada, fins al Coll de les Tres Creus [1h 30min] on podrem fer una marrada a la veïna font de la Pola bo i seguint un camí ben marcat que, des del propi Coll, surt cap a l'oest rodejant el turó homònim (també dit Turó de la Pola). El camí, en una ample essa, es dirigeix cap a l'oest fins a les runes d'una bauma (La Porquerissa) on gira marcadament cap al nord. El camí, recorre un bosquet en la obaga del Turó i desemboca en una ample bauma dins de la que trobem la font. [1h 50 min] Al davant uns bancs i taules de pedra conviden a fer una parada.

Retornem pel camí fins al Coll i d'aquí a l'aparcament [2h 30 min].

REFERÈNCIES:
Camins i fonts del parc natural de Sant Llorenç i serra de l'Obac. Servei de Parcs. Diputació de Barcelona. 1992.