3/5/15

El Port (3)

La nostra tercera entrega d'aquesta petita sèrie la dedicarem a tres excursions ben diferents, una per jornada. Cada dia vam fer una excursió presa de les propostes del blog de "Corriols" on el seu autor, Carles, ens explica molt bé el trajecte amb fotografies i tracks. Els tracks que us oferim, però, no són pas els seus si no els nostres tot i que no difereixen pas gaire els uns dels altres. Per a no entrar en redundàncies ens limitarem a comentar les variants introduides o els comentaris arran la nostra pròpia experiència sobre el terreny.

Jornada 1
La Moleta d'Alfara i la Coscollosa
Desnivell positiu: 743 m
Distància: 8,6 km (circular)
Temps total: 3 h
Època: evitar el pic de l'estiu.
La ressenya citada es força completa i els punts claus del recorregut estan molt ben senyalizats. El pas per la Moleta (si mes no per la seva base) és el millor camí per anar a la Coscollosa tot i que algun punt sembla factible anar a una sense passar per l'altre. No ho sembla però de cim a cim hi ha només vint minuts. Paga la pena fer el doblet.

Jornada 2
Roques de Benet
Desnivell positiu: 527 m
Distància: 6,5 km (anar i tornar)
Temps total: 2:30 h
Època: Qualsevol època de l'any

El sender que duu des de la pista a la canal arrenca al poc d'una marcada curva a l'esquerra i està senyalitzat. Malfieu-vos de corriols que us puguin temptar abans.
Vam completar la jornada amb la travessa dels estrets (anar i tornar seguint el riu) des del monument al guarda forestal.

Jornada 3
L'Espina pel Carrer Ample
Desnivell positiu: 898 m
Distància: 17,6 km (circular)
Temps total: 6 h (4:30 de caminada efectiva)
Època: evitar els dies molt calurosos de primavera i l'estiu.
Ens vam estalviar la pujada a Bassiols.
La pujada pel carrer Ample és molt interessant pels continus canvis de paisatge de la llera del torrent.
A la part baixa, tot i que sembli sec, podem sentir la frescor i fins i tot el soroll de l'aigua que corre pel subsòl. La part alta, amb les roques tan clares pot esdevenir un forn en dies calurosos.

Porteu aigua doncs només en trobareu una font en tot el trajecte. El trajecte pel GR te una primera meitat per la carena pelada, molt exposat al sol o el vent, i una segona pel bosc, més protegits. El camí que comunica el GR amb la pista de la Vall d'Uixó el trobem poc abans del refugi. Si ens arribem al refugi ens caldrà recular uns minuts.

A part del bloc citat varem preparar les tres excursions bo i consultant el llibre de J Tiron, J Tiron i M Ortiz, El Port. Ed. Piolet. Barcelona. 1998. Concretament les excursions n 28, 31 i 29.