MONTSENY

Excursió feta amb raquetes, des de la font de Passavets fins al cim seguint el sender PR-C-208 i amb infants (10 anys el més petit). El camí, sense cap complicació tècnica, té uns pendents sostinguts ideals, quan hi ha neu, per a pujar amb raquetes.
Jornades: 1 Distància: 8,1 km Desnivell acumulat (+i-): 1209 m Temps invertit: 2 h 56 min

Matagalls des del Coll de Bordoriol
Hi ha molts camins per a pujar el Matagalls. Us proposem un de molt poc freqüentat. Des del Coll de Bordoriol a les fonts dels llops i Rupitosa per a pujar fins al Coll d'Ordials i cim del Matagalls. Descens força directe per Coll Pregon i la pista del Coll de Sabèria.
Jornades: 1 Distància: 14 km Desnivell acumulat (+i-): 1407 m Temps invertit: 4 h 30 min

Matagalls des de Viladrau                                                                                     KMZ
Trajecte clàssic d'ascensió al Matagalls des de Viladrau, per l'Erola i Sant Segimon.
Descens pel Coll Pregon i Font dels Mosquits
Jornades: 1 Distància: 19 km Desnivell acumulat (+i-): 2262 m Temps invertit: 7 h 50 min

Excursió circular per senders completament senyalitzats. De Sant Bernat al Matagalls, sortint des del darrera de l'ermita (al costat de l'hotel) per un camí fitat amb marques vermelles i fites de pedra cap al Collell i el Turó de la Bandera. Enllacem amb el GR5-2 que ens porta al cim del Matagalls. Rertornem reculant pel mateix GR5-2 en direcció a Coll Pregon i el Coll de Sant Marçal. Un cop a Sant Marçal, seguim en direcció a l'antic monestir (ara hotel), que deixem a l'esquerra en una corba pronunciada a la dreta i continuem per la pista que davalla cap a la Font de Sant Marçal en direcció a Les Illes. Abans d'arribar a les illes, en un revolt a l'esquerra, prenem un camí (cartell indicador i marques de pintura fúcsia) que porta cap a Sant Bernat. Un quilòmetre i escaig abans del final tenim l'opció de seguir per la pista (coll de Sariera) o prendre un sender que baixa fins a uns castanyers monumentals i remunta de nou cap al Sant Bernat. Nosaltres vam fer la ruta amb raquetes calçades per damunt dels 1000 m, amb gruixos importants que van afectar el ritme de marxa. En sec, segur que trigareu menys.
Jornades: 1 Distància: 13,56 km Desnivell acumulat (+i-): 1874 m Temps invertit: 7 h 44 min

A Excursions a Dojo recollim excursions familiars, algunes amb infants portejats a la motxilla portabebès o alternant trams a peu i trams a coll d'un adult. Però els infants es fan grans i els reptes s'han d'adaptar a l'edat de cadascú. Aquesta excursió va servir per celebrar els 18 anys del meu fill petit. Es tracta d'una maratoniana excursió que reuneix en una sola jornada els tres cims principals del Montseny. Començant des del Coll de Sant Marçal, pugem a les Agudes pels Castellets (II), continuem per la carena fins al Turó de l'Home i retornem a Collsesbases per prendre el sender GR 5.2 que seguirem uns minuts per continuar baixant per la cara W del Turó de l'Home fins a creuar la Tordera a Sot Mal. Per darrera del camping Les Illes anem a trobar un sender amb fites roses que, en dura pujada, ens durà al GR 5.2 a prop del Turó de Sant Marçal. Seguim amunt pel GR passant per Coll Pregon i arribem al cim del Matagalls. Retornem sobre les nostres passes i seguim el GR fins arribar al coll de Sant Marçal, on tanquem el cercle.
Jornades: 1 Distància: 21,4 km Desnivell acumulat (+i-): 3079 m Temps invertit: 9 h 12 min