MONTSERRAT

Integral de Montserrat [Can Maçana-Collbató]
Hi ha diferents versions de la travessa de Montserrat de punta a punta, nosaltres us oferim aquesta, de Can Maçana a Collbató, però n'hi ha altres opcions, també interessants. Aquesta caminada passa pel Coll de la Portella, Refugi V Barber, Pas del Príncep, Coll de Port, Montgròs, Canal de la Salamandra, Canal de Migdia, Camí dels Francesos i Pel Camí de Sant Jeroni a Sant Joan enllaçant amb el camí de les Bateries.
Jornades: 1 Distància: 17,8 km Desnivell acumulat (+i-): 2216 m Temps invertit: 7 h 30 min

Integral de Montserrat [Can Maçana-Monestir]
Segona versió de la Integral, va pel camí d'arrel (cara N de les Agulles) fins al Coll de Port on s'uneix al trajecte descrit més amuntnosaltres us oferim aquesta, de Can Maçana a Collbató, però n'hi ha altres opcions, també interessants.
Jornades: 1 Distància: 11,6 km Desnivell acumulat (+i-): 2503 m Temps invertit: 6 h 33 min

Itinerari circular. Des de Santa Cecília prenem el camí d'arrel (GR172) en direcció oest fins a la canal del Miracle que pugem fins al coll homònim. Des d'aquest punt seguirem el PR C-78 en un continu puja i baixa, ara per bosc, ara per flancs de roca fins arribar al Montgròs. Des d'aquí continuarem pel mateix sender per la canal de la salamandra fins al trencall del portell del migdia on abandonem el PR arriban-nos fins al portell i baixant per l'altra banda, per la canal de la Font de la Llum, que visitarem desviant-nos en un replà del descens. La canal desemboca de nou al GR172 que prenem a la dreta (E) per arribar de nou a Santa Cecília.
Jornades: 1 Distància: 7,4 km Desnivell acumulat (+i-): 1554 m Temps invertit: 4 h 16 min

Miranda Santa Magdalena i Albarda Castellana
Ascensió a dues agulles destacades de la muntanya montserratina, la Miranda de Santa Magdalena, a la regió de Tebes o de les Gorres i l'Albarda Castellana, a la regió de Tabor i cim comarcal del Baix Llobregat. En el camí, amb origen i final a Collbató, alternarem zones habitualment concorregudes, com el camí entre Sant Joan i Sant Jeroni, i altres molt menys visitades com la Canal Fosca.
Jornades: 1 Distància: 14,3 km Desnivell acumulat (+i-): 2170 m Temps invertit: 4 h 38 min